Sjuk - eller medlem i de uttråkades förbund

Att vara sjuk och ligga invirad i mitt duntäcke i soffan e inte direkt min grej. Inte alls. Jag vill va pigg och kry och full av energi som alla andra dagar. Men när jag försökte ta mej upp ur sängen i går så insåg jag att detta funkar inte. Och när jag i morse gjorde ett nytt försök så insåg jag igen att detta håller inte. Så nu e jag inne på dag två av vila och Tv-tittande. Tur att det finns Internet! Vad skulle jag annars hitta på i mitt hjälplösa tillstånd? Jag har starka förhoppningar om någon B-film som inte kräver så överdrivet mycket koncentration eller någon gammal TV-serie som kanske kan ge mej ett gott skratt här i min ensamhet.

Jag klarar inte riktigt detta me att bara ligga och glo. Tur att jag kan ligga ner ochn blogga med min dator i knäet. Det känns ok, det känns stabilt. Typiskt att bli sjuk just nu sista veckan på jobbet. Men vad ska jag göra? Nej, just det inte mycket. Finns inget att göra. Kommer nog att bli ett gäng ivägskickade SMS också och kanske något samtal. Kanske kan lunka ut i köket och göra mej en kaffe också. Inte för att jag behöver värma mej utan för den goda kaffesmakens skull.
 
Lovely - för tillfället en stackars sjuk person

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback