Semestertankar

Jag har bestämt mej för att inte begå misstaget igen. Misstaget består i att vara en hel sommar i detta land. Visst jag hade en skön slapparsemester då jag gjorde ditt o datt, umgicks med många och fixade mycket hemma i min kära lägenhet. Men, och jag säger men detta gör jag inte om igen. Nästa gång jag har semester måste jag ha en resa bokad som alla gånger tidigare. Jag har nämligen aldrig haft en semester utan att resa utomlands. Snarare har jag tagit ut semester just för att resa någonstans och inte rest för att jag har semester. Samtidigt var det nyttigt att kunna ha en slapparsemester och känna på hur det är. Men nu vet jag och nästa år blir det en kombination- slappardager i Sverige plus en utlandsresa. Perfekt! Det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Saken är den att jag har ju redan varit på två resor i år men det glöms lätt bort just av anledningen att det känns så avlägset och långt borta. Ändå var jag ju i Geneve en vecka i slutet av maj vilket då var ...hela två månader sedan.Hmm, inte så länge sedan men det känns så. Nu ska jag spana efter resor på nätet och se om jag hittar något lämpligt till i mars/april. Tänkste att det kan vara en bra resperiod när man e som tröttast efter vintern och behöver sol på sin bleka hud, salta bad och exotiska palmer att spana på ifrån en hängmatta på trevligt resmål. Kan tänka mej Thailand igen, kan tänka mej en tripp till Indien eller kanske Vietnam. Mycket lockar. Främmande länder, exotiska platser, nya kulturer och människor. Men framförallt sol och hav och playa. Jag längtar redan...


Lovely - längtans tider

Kommentarer
Postat av: Kallemange

Det är kul att läsa din blogg. Indien är ett perfekt resmål med ryggsäck I´m afraid;) Har du tid rekommenderar jag verkligen Rottnest Island utanför Perth, avd exotiskt www.kalbarri.com, långt att åka men härligt härligt. Och självfallet med ryggsäck...

2007-08-02 @ 12:01:02
Postat av: Helena

Hallojsan
Jag väntar på en skvaller backup
ngt har väl hänt på den tiden jag har vart
borta
Ha de bäst o synd du ej kom igår
Kram

2007-08-03 @ 15:06:58
Postat av: S

Ta med mig!Efter 3 veckors solsemsester i sommar är jag tyvärr redo att dra igen...inget går ju upp mot känslan av att sitta och vänta på terminal 5...vi måste styra upp en härlig helg snart...hoppas du får en skön dag/pözz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback