Ryggsäckar i överflöd

Dom bärs av diverse personer såsom folk på väg till gymmet, turister, småbarnsföräldrar, skejtare. - listan kan göras lång. Det handlar om ryggsäcken. Denna praktiska men ack så fula skapelse till väska. Den finns i ett antal modeller och färger med olika finesser på för att göra utflykten så angenäm som möjligt. Själv äger jag inte en enda. Ingen ryggsäck får slå sej till ro i min väsksamling inte. Förstår tex inte turister som släpar runt på dessa åbäken. När jag reser använder jag mej av klassiska resväskor och sedan en vanlig handväska när jag e ute och flanerar på någon gata i Paris eller Barcelona.

.Varför denna ryggsäck som tar en massa plats, ger svettningar på ryggen, är i vägen för andra som råkar stå bakom dej i rulltrappan eller i kasskön i någon butik. Om man befinner sej i en storstad så bör man uppföra sej anser jag och inte vara ivägen med ryggsäcken och inte välta omkring saker med den heller som många gör. "Men oj!!Vad hände?" Ja, vad hände kära turist. Du välte just ner en massa saker från en hylla/bord/marknadsstånd. Eller du knuffade just en annan person med din ryggsäck/knockade en person i rulltrappan/tog upp extra plats i rulltrappan så att det blev längre kö än vanligt. Nej, tacka vet jag butiker med vakter som säger åt kunderna att ta av sej sin ryggsäck och hålla den i handen under den tid de skall vistas i butiken. 

Vad jag inte fattar e vad turisterna packar ner i sina ryggor. Vad finns där i?För de ser ut att vara ganska fullpackade. Vad e det man behöver på resande fot för övrigt det du annars har i din väska?Jo, en karta och en kamera så klart.Och dessa föremål tar inte mycket plats. 

Snälla nästa gång du som turist ställer dej i en rulltrappa - ta av ryggsäcken och håll den i handen och stå till höger inte i mitten eller till vänster där folk vill ta sej förbi. Då slipper vi andra bli irriterade o sura när vi missar ett tåg pga svår framkomlighet. Börjar jag bli en sur 08:a? Nejdå. Jag e bara så trött på alla turister som invarderar stan och allt spektakel som pågår hela tiden. Vill ha höst nu!

Lovely - fortfarande väntandes på den bästa årstiden av alla   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback