Ny månad

Idag är det augusti och det betyder att september som är min favvomånad nu bara är endast en månad bort. det känns stabilt. Det känns bra. Jag är sprudlande glad!Jaha, tänker en del. Vad är felet?Jo felet är att juli är en tråkig och seg månad då många är bortresta, stan kryllar av turister som virrar omkring och åker på fel sida av rulltrappan, mycket är stängt och inget är sej likt helt enkelt. Dessutom har det varit trist väder som alla vet. Framför allt ett ostadigt och helt opolitligt väder som kunnat ändras flera gånger per dag - från sol till moln till regn till åska på bara några få timmar. Därför är det skönt att det är augusti och att hösten närmar sej med sin härliga sensommar, vackra löv, fika inomhus, biobesök, mysa med film hemma i soffan och nya höstkläder som lockar till shopping. Det bästa: turisterna har åkt hem till sina respektive länder och stockholmarna är tillbaka i stan och allt är öppet precis som vanligt. Staden rullar igång igen. Den gnuggar sej i ögonen och vaknar till liv från sin djupa koma. 

Nästa vecka får jag reda på om jag kommer in på en skrivarkurs jag sökt. Om två veckor får jag reda på lite annat som har med hösten att göra. Därför är denna väntan en plåga för mej. Jag har inte tråkigt men det händer heller inte något storartat, något nytt eller något spännande. Ska nu ut på en lång PW och skingra tankarna lite. Med mej har jag min nya mp3 som så klart är härligt rosa. Efter mycket om och men (försening vid leverans säkert pga av julimånad) så kom den till min ägo och är nu matad med härligt tempererad house och electronica som gör min promenad till ett rent nöje.

Lovely - verkligen ingen julitjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback