Flow

Vet inte riktigt vad som händer just nu.Allt bara flyter på bättre än någonsin och det händer smått o gott mest hela tiden. Var dag är en härlig dag att vakna upp till. Var dag är en riktigt härlig dag att leva. Det kanske låter som att jag gått och blivit frälst? Så är dock inte fallet och kommer aldrig att bli heller då jag lever efter en egen religion och lära bestående av olika religioner o läror. Jag är vimmelkantig och snurrig av den senaste veckans flow. Detta har lett till att jag glömt betala en räkning, åkt fel i tunnelbanan, glömt SL-kortet på jobbet så att jag fick betala med SMS biljett etc etc. Jag har helt enkelt blivit drabbad av ett flow som sköljer över mitt liv med positiva händelser men som samtidigt gör mej förvirrad. Flowet rör om i grytan så att jag tappar kontrollen lite grann men det är bara positivt. Detta har hänt förrut. Detta är vad jag väntat på länge och vetat skulle komma någon gång. Hösten är nära och jag njuter. Kan kalla denna period för en för-höst. Det är kyligare på kvällarna, folk är tillbaka efter sina semestrar, det mesta är öppet som vanligt. det börjar bli mindre turister. Allt är snart som det brukar vara.

När det gäller jobb så står det inte på förrens jag lättar mina vingar och tar mej vidare till annan plats. I måndags kväll hängde jag med M på söder ocvh fikade på Götgatan i folkvimlet. Vi satt där i godan ro och njöt av kvällssolen och att spanade på folk som gick förbi. När jag kom hem väntade ett glädjebesked på mej på hallgolvet. Där låg ett kuvert och i detta fanns ett svarsbrev på min ansökan till en journalistkurs. Jag är antagen! Kursen har jag tänkt söka i flera år men eftersom jag utbildat mej och rest och jobbat så har det icke funnits tid över. Men nu, men nu....Nu är min tid här.I slutet av månaden drar kursen igång. Det kan inte bli bättre.

Ikväll har jag en speciell person som kommer att vänta på mej utanför jobbet. Puss på dej F! Du förgyller min vardag.

Allt detta tillsammans: positiv feedback på jobbet, antagningen till kursen och mötet med F har att göra med mitt flow. Jag har sovit alldeles för lite. Jag har svävat lite ovanför jordens yta. Jag har varit förvirrad. Och jag ler hela tiden.

Lovely - en leende skäl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback