Veckans väninna del 3

Theresia heter denna donna men kallas ofta för Tess. Vi blev vänner då vi pluggade samtidigt i Bonnebro o jobbade extra i butik. Theresia kommer ursprunligen från Norrland men har nu fastnat i Bonnebro eftersom hon fick jobb efter pluggandet o nu även funnit sin stora kärlek P och gått o blivit fotbollsfru. P e nämligen fotbollsspelare så nu hänger Theresia me på matcherna och sitter o hejar på läktaren som värsta Posh Spice. Hon hänger även med de andra fotbollsfruarna men har själv aldrig följt den brittiska TV-serien me samma namn. Jag gissar dock att det inte går lika galet till bland Bonnebros fotbollsfruar som i serien som ballat ur för länge sedan.

                     image25

Tess och jag har rest en del ihop som ni bland annat kan se på fotot ovan där vi pressat på playan i Italien en sommar. I vintras blev det Barcelona då vi även passade på att fira min födelsedag. Tess gillar liksom mej att träna och va aktiv. Hon jobbar på bank och när det vankas kurser i Sthlm så hör hon av sej och så tar vi en middag/fika eller drink. Alltid lika trevligt! Vi har nu vårt stammishak i Gamla Stan, Café Tabac, som vi brukar hänga på när hon e i storstan. När jag e i Bonnebro så har vi stående lunch kl 13 på lördagen o så brukar det bli en visit i Tess o P:s hus på kvällen. Lite traditionella av oss så där. Nu ska vi väl snart planera nästa storstadsresa o
det lutar åt Prag som ingen av oss besökt.  

                      image26

Foto nummer två e taget vid nyår i Rom. Där har vi vart två gånger och hängt ut me ett gäng italienare som skjutsat oss runt i en bil av märket Smart mitt i den hetsiga italienska traffiken.Men vi lever än....

Lovely - Italienfantast

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback