Veckans väninna del 1

Jag tänkte presentera några av mina vänner för er. Nu när jag har ny kamera så e det inte många som kommer undan linsen. Har redan terroriserat många med min fotografering. Detta handlar inte om någon rangordning eller så utan jag slumpar ut en väninna per vecka som får en presentation med text o foto helt enkelt. Först ut e Emma eller Emmis som jag kallar henne (måste uttalas på ett särskilt sätt: EEEEEmmmmmisss!!).
Vi lärde känna varandra på jobbet förra året o har alltså inte hängt i en evighet men vi har kommit fram till att vi passar väldigt bra och hänger därför ofta. 

                      image19
( Fotot e från en festkväll i höstas på Vardagsrummet på söder där mitt ex Johan spelade skivor en kväll. Jag till vänster och Emmis till höger om ni inte redan listat ut det. )

Emmis e full av liv. Liten på jorden men stor i orden. Hon säger vad hon tycker och använder sej gärna av mycket gester o miner när hon förklarar något eller e upprörd och mer eller mindre sprutar eld likt en drake. Emmis e skorpion vilket flera av mina vänner e. Det verkar va en bra kombination : jag som stenbock tillsammans med en skorpion. Enligt Fröken S så e det det bästa tydligen. Emmis o jag har samma bakgrund när det gäller vad vi tidigare hittat på, både bus och allvarligare ting. Vi har båda bott i London o pluggat i Spanien o allt vad detta innebär. Men inte under samma perioder. Som sagt hade vi 90-talsnostalgi i lördags och rejvade i mitt vardagsrum till Chemical Brothers o Prodigy. Vi har gått igenom samma faser i vår ungdom: grunge, rave, indipop och sedan mera modemedvetna och arbete i butik x antal år. Vi röstar på samma parti och har i stort sett samma åsikter om det mesta. Nu planerar vi att dra utomlands i sommar på en liten semster. Emmis e en cool tjej men som tyvärr lämnade mej på vårt jobb för ett annat inom samma företag. Men det e hon värd så klart!

Lovely - kompis till Emmis  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback