Slacking

Dettta me slacking e inget som jag e särskilt duktig på att utöva. Idag sker dock ett undantag o jag tvingar helt eneklt mej själv att va hemma och softa i soffan och bara ta det lugnt. Fick lite lätt panik tidigare då jag upptäckte att klockan va långt efter lunch o jag va fortfarnade klädd i nattlinne...Så detta e åtgärdat. Nu sitter jag nydushad o fräsch iklädd slackingmundering o bloggar, snackar i telefon och zappar mellan kanalerna på jakt efter allt tänkbart B-utbud som brukar gå på söndagar. Det e ju perfekt me en dålig amerikansk film på femman tex en dag som denna. Jag måste verkligen lära mej att ta det lugnt och bara softa en hel dag utan att känna mej lat. Gårdagen bjöd på en del party så jag vaknade me lätt skallvärk i morse sådetta e också an anledning till att bara vara. Den lilla bakfyllan har försvunnit o tur e det för att va bakfull e inte min grej. Eller vems e det e gentligen? Förmodligen ingens grej. 

I går kväll kom Jempa över för lite tjejmys. Vi drack vin på balkongen och hade det trevligt. Vi hade ju inte setts på flera månader eftersom Jempa me familj vart på långresa i Thailand o sedan vart strandad i Dalarna i två veckor så vi hade mycket att ta igen. Jempa ville dock inte följa me ut eftersom hon va trött efter en veckas pyssel och omvårdnad av sin sjuke son Gustav som vart så magsjuka att mamma Jempa va orolig att han skulle lämna jordelivet. Jag gick dock ut en sväng, ja eller snarare en mycket lååång sväng blev det me start på Ljunggrens , en mellanlandning på Indigo och sedan avslut på klassiska Spyan. En rolig och bra kväll med hela ligan av Bonnebrobrudar. Tack alla som va me för den trevliga utgången! På väg hem i taxin somnade jag av ren utmattning och ovana att hänga ute så sent på klubb vilket inte hör till vanligheterna nuförtiden.  

Lovely - slacker för en dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback