Rensa, slänga och köpa nytt

I går spenderade Lindis o jag en heldag på Ikea. Det va intressant ur många aspekter vill jag lova. Vi tog oss varsin kärra och obligatorisk gul påse och knallade runt varv efter varv i flera timmar. Lindis o jag funkar på samma sätt när det gäller heminredning. Vi gillar båda att fixa o pyssla hemma. Vi går efter filosofin att man mår bra av ett ombonat och trivsamt hem och att det e viktigt att inreda på ett trevligt sätt. Det behöver inte handla om att göra om allt totalt från grund. Nej,ibland kan det räcka me att köpa nya kuddar till soffan, byta plats på tavlorna i vardagsrummet eller kanske slänga alla omatchande handdukar o köpa nya av samma färg och modell. Detaljerna gör sitt som sagt. En sak e säker: förnyelser behövs o ger ny energi till ett rum eller en hel bostad. Att rensa i röran ger harmoni och inre frid. 

Nu när jag vart ledig två dagar så fick jag en del nya ideér om hur jag skall ändra i mitt hem. Fick inspiration av min shopping me Lindis och fick tid att tänka ordentligt när jag va utvilad och klar. Så det blev lite smått o gott på Ikea och sedan drog vi vidare till Mio. Där e allt så snyggt! Vi ville båda köpa det mesta. De olika rummen e inredda så stilrent och härligt så man ville typ ta med sej ett helt rum hem och bara stoppa in i lghten. Jag beställde ny byrå till sovrummet o en skänk att ha som TV-möbel, den gamla skall säljas. Känndes underbart när vi åkte hem och nu räknar jag veckorna tills de nya möblerna anländer hem till mej o blir mina. De kommer att trivas bra i den omändrade lghten. För jag har redan gjort lite ändringar nu under dessa dagar o mera väntar. Kanske e vårkänslorna som spirar o rört om i min tillvaro.

Vi åt lunch på Ikea. Ljudnivån i restaurangen var så hög och det va så rörigt bland alla shoppare o typ 1 miljon småbarnsfamiljer så det blev inte mycket till matro. Påminde om en skolmatsal. Väntade bara på att folk skulle börja matkriga. Så blev dock inte fallet utan vi hittade en avskild tom hörna där det va mest lugna människor. Varför drar dessa par runt på alla sina ungar i åldern 0-5 år...Kan man inte skaffa barnvakt o åka till Ikea i lugn o ro utan att barnen måste va me? Trodde inte det skulle va så mycket kunder veckan precis innan lön men där hade jag grymt fel. Skall absolut inte sätta min fot där nästa helg då det som sagt e löning. Det va skönta att lämna komersen o åka hem på bussen igen.  Väl hemma fick jag ett ryck o började ändra om och nu känns allt mycket bra.

Lovely - inredaren 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback