Rave i vardagsrummet

Igår påskafton kom Emmis över till mej på middag. Sedan skulle vi öppna en flaska champagne men ingen av oss lyckas få upp korken för den satt så hårt så efter många försök o mycket skratt så bagav vi oss ut för att söka flasköppningshjälp. Ingen granne erkade va hemma för det va tystare än tyst i trapphuset och det va släckt i alla fönster till grannhuset. Men utanför min port stod en bil o väntade så Emmis övertalade mej att fråga killen i bilen om hjälp. Såg jag gjorde slag i saken o böjde ej fram mot rutan så killen öppnade dörren. Och det visade sej va L en vakt som jobbat åt vår butik i flera år. Han bara skrattade : Är det ni tjejer? Den här vakten e omtalad som en kvinnotjusare och har berört många tjejer i butiken. Kanske därför han inte e kvar längre? Hmm, han kanske inte får helt enkelt för att vissa blir alldeles till sej när han uppenbarar sej. Saken e den att M haft en flirt med denne man vilket vi snackade om på vår senaste tjejkväll. Detta  tyckte vi så klart va hur kul som helst. Jag menar: hur stora e oddsen att just han sitter o väntar i en bil utanför just min port. ...Tydligen så bor hans flickväns bror i min port o hon skulle upp till honom. Vi fick en öppnad flaska, ett gtt skratt och vi ringde genast till M och redogjorde för flickvännens utseende o att han har en glänsande förlovningsring på fingret vilken såg väldigt färsk ut (den ringen hade han INTE på sej när han va dörrvakt på Stureplan för curcus två veckor sedan...). Det e det jag säger: Emmis o jag skulle kunns bli perfekta detektiver med vårt detaljseende.

Vi delade på flaskan och sedan blev det 90-tals nostalgi i vardagsrummet.vi kollade i gamla fotoalbum och lyssnade på gamla skivorsom Prodigy, Chemical Brothers och The Verve för att nämna några. Vi övade gamla danssteg och fotade lite som bara två bra tjejpolare kan göra efter lite bubbel i strupen. Sedan blev det en sväng till Marie Levaue på söder där det va jättebra musik och en massa folk. Sprang på Sallys sambo Mattias me hans kompis P och vi fyra satt sedan  vid ett bord och diskuterade andar och väsen resten av kvällen. 

Lovely - gammal rejvare 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback