Någon som vill städa hemma hos mej?

Funderar starkt på att skaffa hemhjälp. Jag tycker ju om att städa o ha fint omkring mej men det skulle va så slönt att slippa göra allt själv o betala för det i stället. Varannan vecka skulle nog räcka. En städhjälp som kommer varannan torsdag och gör fint till helgen så kan jag göra annat på min lilla fritid. Det skulle lätt va värt pengarna!! Alla gånger. Känner att jag behöver semester snart.Går på sparlåga just nu och känner mej yr. Är ute å åker båt varje kväll efter jobbet o då menar jag att det liksom känns som att jag sitter på en båt och gungar fram o tillbaka. Kanske bara behöver sova ordentligt....Hoppas det.

Har bokat en resa till Geneve som jag ser mycket fram emot. Ska bli skönt att komma bort från Sverige lite. Hämta nya krafter och få ny inspiration till livet. Så klart åker jag främst dit för att umgås med min vän Annika och hennes sambo Ramon. men även för att få semster o vila upp mej. Annika jobbar mera än mej och e allmänt trött på allt slit på sitt jobb. Känns som alla sliter ut sej vad de än jobbar med. det blir bra med lite omväxling o miljöombyte. Då brukar jag få nya bra ideérgällande det mesta. Kommer alltid hem med "att-göra-listor" eter mina resor. det eju först när man kommer en bit hemiffrån som man kan reflektera över sitt liv hemma och tänka till. Och ramför allt : ta dagen som den kommer utan planering. Underbart!!

Lovely - snart på resande fot igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback