Muppar o Tomtar del 1

Jag har länge tänkt skriva ett inlägg eller flera om män/killar/pojkar. Ja beroende på vad man väljer att kalla dem. Jag o Emmis har en teori om att att alla singelmän 30+ e muppar. Med mupp menar vi då att de lider av olika saker såsom problem me sej själva på ett eller annat sätt. Detta e inte en vetenskaplig studie utan bygger på mina och alla mina väninnors erfarenheter om män i denna åldersgrupp. Vi anser att killar i den yngre kategorin inte e lika rädda/bittra/skadade ännu men de kanske blir det me tiden. Mycket beror ju så klart vad var o en har genomgått i tidigare relationer o förhållanden. Hur det agerat, blivit behandlade och har bahandlat. Jag och många me mej kallar dessa struliga och vilsna män för muppar eller ibland tomtar.Det blir lite roligare då. Man kan va en mupp, en tomte eller en mupp delux om man e riktigt knäppo störd. 

Ta nu detta me lite humor och strö på ironi så får du ett gott recept för läsning av detta och kommande inlägg. Någon som ev känner sej träffad av mina ord? Jaha, då kanske du tillhör någon av dessa kategorier o det kan ju va bra att man stannar upp o tänker efter hur man beter sej. Det skadar aldrig att rannsaka sej själv o ställa sej en del frågor såsom. Vem e jag?Vad vill jag me mitt liv?Vill jag leva med den jag lever just nu?Har vi en framtid?Om inte: ta tag i dej själv o ditt liv för det kan ingen annan göra. Gör slut, lämna din sk kärlek och börja om. Jag lovar det känns mycket bättre sedan. Varför sitta kvar i en relation för att man skall ha någon. Detta har jag aldrig förstått. Var ärlig mot dej själv o spill inte din egen eller någon annans tid. För tid e det vi förlorar hela tiden och den går inte att ta tillbaka. Tid e det vi har minst av och man kan tyvärr inte köpa ny. Om man kunde köpa ny tid så skulle det säkerligen va det dyraste inköpet på denna planet. Vi vet vad vi har men inte vad vi fåro vad som väntar runt hörnet. Och det går ju inte att ta reda på vad som väntar runt hörnet förrens vi e fria att gå vidare själva o kika runt hörnet. I klarspråk: gör slut o gå vidare med dej själv innan du hoppar in i nästa relation. Jag lovar dej att du inte blir ensam, bara själv men det e absolut inte samma sak. 

Lovely - hobbypsykologen 

Kommentarer
Postat av: S

ahahhaha..poletten trillade ned för mig när jag läste ditt inlägg...hur många par känner man inte till som bara kämpar mot tiden, varje dag. De håller kvar enbart för att hålla kvar, även om de fattar att deras förhållande är på upplösningens kant. Men nej, det ska ihärdigt hållas kvar och först om 5-10 år, när det verkligen inte går att fortsätta, när man stannat 10 år för länge kommer uppbrottet. Synd att människor inte inser att vår tid på jorden inte är oändlig...det kommer ett slut...är man inte skyldig sig själv att göra det bästa av tiden man har fått??/S

Postat av: Lovely

Jag håller fullständigt me dej S. Vi har inte hur mycket tid som helst på denna planet så varför inte nyttja den till det bästa och inte slösa me den i onödan på sådant som bara ger negativ energi. Dessa par brukar ju förr eller senare inse att det e lika bra att ge upp o efteråt inser de att det va inte så farligt att göra slut och gå vidare på egen hand. Man blir inte ensammare än man gör sej. Jag bor själv men jag e minsann inte ensam eftersom jag har många vänner/kompisar/bekanta och min kära familj. Jag har ett liv tillskillnad från dem som ger upp allt för en partner o sedan står där ensam den dag det tar slut. Det har man ju vart med om: kompisar som "försvinner" ett tag för att sedan när det tagit slut me killen tror att det bara är att komma tillbaka som att ingenting hänt. Dem tycker jag verkligen synd om. Ingen självständighet alls.
Lovely

2007-04-25 @ 08:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback