Helgen som gått

Det e redan söndag eftermiddag och helgen har som vanligt bara flygigt iväg. Den började bra med trevlig AW (Afterwork) på Loopis Marin bredvid Street. Det blev jag, Katri och Ingela som drog dit. Detta va mitt första besök på stället och det va hur mysigt som helst med bra musik, nära vattnet och sköna människor som softade i kvällssolen. Jag skall absolut göra ett återbesök inom snar framtid. Testade en ljus öl från Trinidad som slank ner väldigt lätt trots dess rika alkoholinnehåll. Farligt me andra ord...Men jag höll mej från att klunka på för fort så det gick bra. Så underbar musik! Det kändes inte som att vi satt på en uteservering i Sverige utan snarare befann oss på sydligare breddgrader i fjärran land. Det va bara sandstranden som fattades o lättare klädsel.

                     image27

Katri gav förslag på att vi skulle dra vidare på en fest som hon lovat att gå på men det blev ett nekande från min sida för jag va sjukt trött efter 7 arbetsdagar i rad. Men en trevlig AW hade vi minsann. Nästa gång skall jag slå till på att äta middag där. Maten såg verkligen fantastisk ut och allt va väldigt proffsigt upplagt för att reta aptiten på allra bästa sätt.

                     image28

Trevligt sällskap, god öl, delikat utsikt och härlig musik. Vad mer kan man begära av en försommarkväll? Jag njuter av varje solig sekund o bäst e väl det då det ryktas om att det skall bli minusgrader imorgon. Säkert snö första maj då som mamma tar upp varje år att det minsann kan bli. Vi får hoppas på mera sol. Det e ju så mycket trevligare att bo i detta land när solen e framme o värmer upp vinterbleka o frusna svenskar som rultar ut från sina hem o visar sej på gator o torg runt om i stan. Det e först då jag uppfattar Sthlm som en storstad, då man ser att det verkligen existerar så många människor i verkligeheten som annars gömmer sej inom hemmets fyra väggar eller liknande.

Lördagmorgon va jag mycket stolt över mej själv att jag kvällen innan tackat nej till Katris förslag om vidare utgång. Skuttade glatt upp kl 8 och tog en PW med efterföljande långfrukost. Sedan blev det en runda på stan - alltså mot mina principer. Jag utsätter mej inte för shopping i Sthlms city en lönelördag i vanliga fall men nu ville jag trots detta ut och se mej om i några olika inredningsbutiker på jakt efter lite nytt till min lya. Jag tycker i vanliga fall om att traska runt i butiker ensam eftersom jag då inte behöver anpassa mej efter någon annan utan går dit jag vill och tar min tid. Men så drabbades jag av ett klassiskt I-landsproblem: beslutstångest. Jag befann mej på Indiska o skulle välja mellan typ 20 olika kuddar....Jag stod där i kanske cirkus 20 minuter o valde mellan olika färger, former och material i en för mej upplevd oändlig tid. Kom dock därifrån med en stor kassa full me nya kuddar (Gissa vilken färg?...) som gjorde succe i min soffa o på min säng. Gjorde diverse fynd på Hötorgets marknad där ett totalt kaos rådde bland torghandlarna och ivriga människor som ville fynda billiga blommor. Min balkong e nu utsmyckad me rosa pelargoner. Så tjusigt så.

Lovely - inredningsfreak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback