Guuuuldddd!

I Bonnebro finns en hel del roliga uttryck. Till mina favoriter hör : Guld! Skall uttalas med mycket släpande o gnällig dialekt. Idag känner jag att detta uttryck passar bra i mitt liv. Jag e på topphumör och vaknade på helt rätt sida idag. Dock har jag fortfarande känslan av att vara ombord på en gungande båt men det e värst när jag sitter ner så jag får väl helt enkelt va aktiv o uppe på benen. Solen skiner o jag e på g. Idag ska jag ta hand om mej själv o besöka solarieöarna, promenera och gå på yoga.

                     image20

Sedan blir det annan aktivitet ikväll. En bra bok som jag verkligen kan rekommendera o som även ligger etta på Pockettoppen e : "Snabba cash" av Jens Lapidus. Den innehåller drama,spänning och läsning av högsta kvalitet. Skivan som går het idag i mitt hem e en gammal goding: "Urban Hymns" med The Verve. Otroligt bra! Blir mycket sentimental av att lyssna på den och det kommer upp många gamla minnen från förr så det e nästan en plåga att lyssna på den samtidigt som den e underbar förstås. Blandade känslor med andra ord.

Lovely - sentimental o sprudlande glad

Kommentarer
Postat av: S

Hur mycket jag än försöker att låta bli så dyker "Guld" upp då och då. Fick höra av några äldre bekanta att det är ett 80-tals uttryck..allt var guld då...hur som helst önskar jag dig en trevlig kväll..planerar att hälsa på dig snart, vi har mycket att beta av!Kram/S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback