Glad påsk allihopa!!:)

                   image14


Vill önska er alla en riktigt glad och trevlig påsk!! Själv e jag inget stort fan av påsken. Min favorithögtid e helt klart julen som firas traditionsenligt i vår villa i Bonnebro, hela familjen samlad. Just påsken förknippar jag mest me tråkiga långa dagar och trist väder, stängda butiker (förrutom min då som typ aldrig stänger...) och en uppsplittring bland vännerna som far åt olika håll till olika typer av firande. Visst, hade jag min familj närmre så hade jag ju firat med dem och det hade vart en annan sak.

Har alla fall turen att va ledig i helgen, alltså lördag-söndag vilket e riktigt skönt. Först hade jag inte så mycket planer men nu e schemat fullt som vanligt. Mormor kommer ner från Hälsningland för att hälsa på sin vännina som bor i Sthlm och de två gamla damerna ska ta sej hit hem till mej på söndag för en fika. Mormor har ju inte sett min lght som jag nu bott i och ägt i exakt ett år. Så det e dags nu. Vi får hoppas på en lugn och skön påsk för oss alla me mycket trevligt umgänge, god mat, fest och njutsam vila. Gillar inte att pynta till olika högtider men gjorde faktiskt ett alternativt påskris med vita fjädrar och vita virkade ägg (jag som har en förkärlek till ägg ni vet...) som jag placerade i en hög vas på golvet i ett knippe torkad trållhassel.

Lovely - inte en stor påskfirare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback