Freaks

Jag kom i skrivandes stund på några fler exempel på freaks som jag stött på senaste tiden...De verkar dras till mej, undrar bara varför? Nej, antagligen bara ren tillfällighet att de dyker upp där jag råkar hänga ut. När O och jag va på bio förra veckan så blev halva filmen förstörd av att en kille me någon slags psykisk åkomma inte kunde hålla sin käft i styr. Vi skulle se "The queen" och jag va jätteladdad. Har ända sedan barnsben haft en förkärlek till kungligheter och denna film har ju fått mycket bra kritik så det skulle verkligen va kul att se den. Precis när filmen satt igång så börjar någon i biosalongen att rapa. Först reagerade jag inte så mycket men killen fortsatte allt ljudligare så alla började skruva på sej och tyckte inte att det va det minsta kul. Sedan blev det bara värre och värre och killen satt och hade ljud för sej som inte går att återberätta. Han påminde om lillebrorsan i "Gilbert Grape" som där spelas av Leonardo Di Caprio. Så lät denna kille i en evighet så jag fick hålla för öronen för att ens kunna fokusera på filmen. Flera börljade skrika åt honom att va tyst eller gå ut och flera gick och sa till personalen. det blev mer eller mindre kaos men jag va envis och ville se klart filmen fast O sa att vi kunde gå. Till slut blev killen tvingad att lämna salongen så vi kunde titta klart på filmen o vi fick nya biljetter när vi gick men vi missade ju halva prinsessan Dianas begravning som va en stark scen.

För några veckor sedan när jag va på g till jobbet en morgon så satt ett annat freak i samma vagn. Först märkte jag inget utan började läsa min metro i lugn och ro. Plötsligt hörs ett konstigt ljud och en kille på sätet bredvid började bete sej underligt. Jag sneglade i ögonvrån och såg en liten och likblek asiatisk mna sitta och prata rakt ut i luften på något asiatiskt språk som jag tror va kinesiska. Trodde först att han snackade i headset till sin mobil men det visade sej va så att han snackade med någon som inte fanns på sätet mittemot honom. Den lille mannen såg så lustig ut att jag inte kunde hålla mej för skratt. tittade mej runt i vagnen men ingen reagerade, bara jag!! Jag skrattade inombords men det resulterade i att det sprutade tårar ur ögonen på mej istället så det kanske såg ut som om jag grät. Va tvungen att messa till Ange som jag visste va ledig så jag kunde sysselsätta mej me ngt. När jag fick svar pep det från min mobil och då sa mannen: "PIP!!!" han härmade alla ljud runt omkring och han talade kinesiska me ivrig inlevelse me ett spöke...Jag flög ut ur vagnen på T-centralen.Vart skall man ta vägen när man får dessa attacker av garv? Jag vet inte. Detta börjar nästan bli ett handikapp för mej.

Lovely - lider av skrattattacker

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen...jag är med i Lovelys blogg...seger! ;)

2007-04-10 @ 21:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback