Beslutsångest

Har nu funderat i ett par timmar om jag skall gå o köpa sushi eller om jag skall laga middag hemma så jag dessutom får en matlåda. Hmm.....snacka om att inte ha ngt bättre att göra än fundera över oväsentligheter. Det slutade med en hemmalagad middag: potatisgratäng me vegeschnitzel och ärter. Kände för flottig men relativt nyttig mat dagen som denna. Har klarat av en hel dag av slacking o jag e stolt över mej själv. Känns mycket bra att ha spenderat ett antal timmar i min sköna soffa bloggandes, surfandes och gloendes på dumburken. Även ett o annat telefonsamtal har avverkats - man måste ju hålla kontakt me yttervärlden trots slackingen. Så typiskt mej att ha beslutsångest över småsaker hela tiden. Ska jag ha den eller den? Ska jag gå dit eller dit? Har antagligen för mycket tid att tänka på eller så gilar jag att tänka mycket. Har definitivt förmågan att grubbla i en evighet men sedan när jag bestämt mej för ngt så vill jag att det skall ske/bli så direkt på samma sekund eller helst sekunden innan. Om jag tex funderar över hur jag vill klippa och färga håret så kan jag gå o tänka över det under en längre tid o rådfråga ett par vänner vad de tycker. Sedan när jag bestämt mej så rusar jag till salongen o hoppas på att det finns en ledig tid inom 5 minuter....Suck! Blir inte klok på mej själv ibland.

Lovely - beslutsångestkvinnan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback