Aprilväder...

Ja så käckt heter det: "aprilväder"...Tittade precis ut genom fönstret o såg till min fasa att det vräker ner snöblandat regn. Jaha, det va typiskt. Fast spelar ju inte så stor roll nu när jag ska gå å lägga mej. Hoppas på en härlig dag imorrn me sol eller åtminstone uppehåll från regn och snö. Ska en sväng till Ikea me Lindis, min gamla vän från Bonnebro som även hon bor här i hoodet. Hon o hennes man upptäckte området exakt ett år innan mej o vi bor på gångavstånd men ses tyvärr inte så ofta. Nu ska vi iväg på en liten shoppingtur alla fall och jag har lovat att bjuda på lunch o fika. Just denna vecka råkar vi va lediga samma dag så det passar ju perfekt. Ska spana in möbler och köksluckor bland annat o då kan det ju passa bra me lite smakråd.

Upptäckte strax innan detta inlägg mitt första grå hårstrå! Det tronade upp sej i badrummets avslöjande belysning mycket retsamt mitt på huvudet. Det första alltså...Eller jag kanske såg fel? Kanske va ngt speciellt me ljuset just idag. Hmmmm....eller inte. Nåväl, jag visste ju att den dagen skulle komma så. Dags att gå till frisören för en klippning, ev ny hårfärg och råd gällande grå hårstrån. Vad e egentligen bäst, att fortsätta färga håret mörkt eller kanske börja slinga igen me tanke på de fler inkommande grå stråna? Det e dags att gå till frisören ändå så kanske detta va ett tecken på att det VERKLIGEN e dags att boka en tid hos min käre Bobby. Och det e inte Bobby kändisfrisören som stylar alla blondiner som skriver böcker om sina halvtrasiga liv utan en annan syriansk Bobby som jag fann förra året o nu klipper mej regelbundet hos. Han klipper bra, snabbt och gör som jag säger samtidigt som han e rolig o underhållande. Sist jag klippte mej berättade han om hur man brukar ragga upp tjejer, hur han går tillväga när han e ute å festar me grabbgänget. Killen e bara 22 o singel så jag antar att det blir fler historier nästa gång.

Lovely - längtar till maj

Kommentarer
Postat av: S

hahah..darling, det var säkert inte ett grått hårstrå=)...vi kan väl säga att det var en missfärgning??=)

S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback